Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Visit@Singapore

 My travelling story visit Singapore...



So, we went to Singapore around the end of May 2010. Actually, at first, kami xplan pon nak pergi sane, tapi biase la, my mom baru jek balik dari sane dan story morry kat kami yg sane ok la dan tiba2 my keterujaan kami tiba di kemuncak, so kitorang pon decide utk ke kota singa itu untuk melihat sendiri ke'BEST'an kota singa yg menjadi jiran terdekat pada Malaysia tanah air yg tercinta.


Perjalanan kami memakan masa lebih kurang dalam 6-7 jam apabila ditolak dan ditambah denga berhenti tiap2 R&R. Sampai di JB dalam 6 am dan kami ke masjid terdekat utk bersihkan diri dan solat Subuh. After sarapan, kami teros masuk Singapore lebih kurang jam 7.30 am.(xsabar kononnye).


Mase kami masuk tu, maybe sebab hari cuti (public holiday), kami pon xsangka org2 Singapore berduyun2 masuk ke Malaysia. Biase la, Malaysia kan murah utk mereka bershopping2 bagai..hehehe...dan lagi pon sememangnya Malaysia itu BEST, that is why lerr mereka pon sgt seronok utk ke tanah air kita.


Antara pic terawal ni, adalah tempat2 yg kami plan nak gi, tapi biase la, bile kita jengjalan dgn ikut kata hati, maka, hati yg menjadi leader dan ikut suke nak pi mane...ehhehe

Merlion

Universal Studio

Esplanade 

Fountain of Wealth




Memang utk 2 jam pertama tu kami semua rase macam nak marah dan makan org pon ade, sebab asyik2 tempat sama, maka kami gagahkan juga ke Tourist Information Center yang terletak di Orchard Road utk mem'clear'kan jalan2 nye.....











































 wah..wah...nanny Thaqif ni sangat bergaya yek...hahaha..

so, inilah antara serba sedikit apa yang dapat di kongsi...so mase ni lupe dan langsung xingat untuk merekod setiap expenses kami kat sane..yg pasti kami naik kete jek, so masuk singapore(entrance fees)  xde pon kene bayar sebab for the first 30days dapat free kan....jdan mase tu hari Wesak so, semua tempat public dan toll adalah free.


regards,
izzati iskandar

No comments:

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers