Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Tak Salah Mencuba Dulu

Bismillah,

Salam ceria & salam sihat semua,

Alhamdulillah, baru aje selesai EOM Februari. Ramai yg tarik nafas lega sebab ramai sangat yang dah move to next levlel. MasyaAllah, luar biasa semuanya. Tahniah buat semua yang dah move. InsyaAllah, aku dan Kandar cube buat yg terbaek utk move to next level. Ya Allah mohon Kau permudahkan laluan kami dan team kami. Kawan2 jugak tolong doakan kami ye. Ameen.

Ok bercakap pasal entry hari ini, memang xsalah kalau kita nak mencuba. BerNIAGA ni adalah sunnah. Nabi kita Nabi Muhamad s.a.w pun berniaga, Khadijah pun berniaga dan menjadi peniaga yg berjaya, Abd. Rahman Bin Auf jugak berniaga & sgt berjaya, kesimpulannya, pada zaman Rasulullah org2 Islam sgt berjaya dalam perniagaan mereka. Melalui perniagaan lah diorg dapat menyumbang kepada penambahbaikkan & pembangunan Islam pada zaman itu.



Ok apa kaitan berniaga dengan Herbalife. Herbalife jugak konsepnya berniaga, cuma Herbalife perniagaan yg dilengkapi dengan sistem. Nak story panjang2, boleh direct pm aku ye. Tapi cuma nak cakap mcmni. Aku terbaca komen seseorg dalam blog http://ladyship-atie.blogspot.com berbunyi

"Maaf.. sy akui pniagaan mmg mmbawa byk kebaikan pada mnusia.. tidak kira jenis ape pn pniagaan.. perlu kn pngorbanan yg besar..usaha keras.. saya kagum dgn usaha dan kejayaan orang2 yg berniaga.. sy juga merasakan herbalife mrupakan salah satu platform yg bgus utk bjaya.. namun janganlah kita menganggap orang yg tidak mahu join herbalife tu tak nak berjaya dalam hidup.. mungkin rezeki Allah dah tetapkan mereka di tmpt lain.. tak semua org mmpu buat mcm kita buat.. tahniah utk kamu yg sgt positive kerana merasakan semua itu tidak mustahil.. saya sendiri merupakan distributor herbalife suatu ktika dulu.byk event hrbalife sy dh pg..sy tahu produknya bagus,dan sangat berkesan. sy merasakan ada aura positive disitu.. tp bukan kerana sy give up, saya hanya merasakan sy tidak mampu utk meneruskan atas sebab yg ttntu..sy skdr pngguna shj.. maaf itu hnya pndgn.. kamu teruskn dlm bdg ini.. smg bjaya.. yg tidak mahu join tu tserah..kita x blh pksa.. sma mcm mnympaikan dakwah..kita hanya menyampaikan.. terpulang pd dia nk trima ke tidak..itu semua kerja Allah.. Allahualam" 

Betul tu cakap orang yang hantar komen ni. 110% aku sokong, TAPI...mungkin maksud Atie itu adalah, "TAK SALAH KALAU NAK MENCUBA BERNIAGA DENGAN HERBALIFE DULU" sebab apa2 pun kita nak berniaga hatta jual nasi lemak sekalipun, kena ada ILMU tentang perniagaan itu. Sebab Atie share pasal berniaga Herbalife, sebab die berjaya dalam bidang dia. Mungkin kalau kita berjaya dalam perniagaan kasut, kita kan cerita kebaikkan meniaga kasut jugak. Okeh bukan back-up Atie ye, sebab Atie xkenal pun aku ni pun. :( sob..sob.. hehehe.

Tapi teringat pesan Firdaus&Nadia (Millionaire Team) masa di HOM Melaka, "Cuba stay & bagi peluang pada diri korang dengan HERBALIFE selama 2 tahun aje. Kalau dah tak ada apa pun perubahan berlaku, xde movement langsung, xde peningkatan dalam Herbalife selama 2 tahun ni, ok boleh tinggalkan Herbalife. 2 tahun pertama tu adalah tahun kita kumpul kekuatan, tenaga dan asah skill untuk maju, tapi kalau semua xdapat jugak, mmg di sarankan korang cuba bidang lain"

Ok, itu kata Firdaus&Nadia, kata2 ni jugak aku dengar dari Achik aku, Alhamdulillah sekarang Achik dah jadi Pengasas Biodex Malaysia (Siti Murni Bt Yusuf). Seorang usahawati yg sgt berjaya dan inspirasi aku jugak. "Izzati, dalam apa jugak yg kita buat kalau nak niaga ni, kena bertahan paling kurang 2 tahun yg pertama. Sebab hasilnya akan nampak betul bila masuk tahun ke-3. Jadi bertahan dengan apa yg kita buat dulu. (dia pesan akt aku masa dlm flight ke Jakarta). Waallahu'alam

Kesimpulannya, apa pun kita nak buat, mintak petunjuk dgn Allah dulu. Buat solat hajat, buat istikharah mana tau Allah bagi petunjuk. Tapi usaha kena jugak tau.


Ok, tibe2 nak upload pic 5 ahli sukan tajaan herbalife!! Fuhh Azizul Hasni Awang mmg superb mase spectacular 2013 hari tu. ngeh...ngeh...





I am nothing but ALLAH is everything



Double i
Izzati Iskandar

No comments:

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers