Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Really INSPIRED !! Stream VS BMW

Bismillah,

Sebenarnye bukan nak cerita perihal kereta sangat pun, tapi nak cerita pasal apa yang kita buat pada zaman muda kita. Masa tu kita gunakan untuk apa, adakah melepak2? Adakah habiskan masa kita bercinta-cinta? Adakah kita gunakan sepenuhnya masa kita dengan benda2 yang berfaedah? tepuk dada, tanya diri.

Nabi Muhammad bersabda yang bermaksud: “Tidak akan melangkah seseorang hamba itu pada Hari Kiamat hingga ditanyakan mengenai apa yang dihabiskan dalam umurnya, apa yang dilakukan menurut ilmunya, ke arah mana hartanya diusaha dan dibelanjakan serta apa yang dibuat oleh tubuh badannya terhadap segala ujian dan tanggungjawab.”(Hadis riwayat at-Tirmizi). 

Kenapa STREAM? Kenapa BMW?

Nak share sikit pasal "Young & Inspired" yg mana tau mungkin boleh buat korang terinspirasi. 

Setiap kita kompem2 ada impian masing2 . Tak salah berimpian, bukan kena bayar pun, tapi biarlah impian tu realistik. Kalau remaja macam aku, sebut je impian, mesti kereta idaman akan tersenarai kan? tapi tak tahulah kalau korang x de kereta idaman.

Macam mana nak realistikkan impian? Kalau takat kerja pukul 8 pagi balik 5 petang, dan tak de tambahan usaha lain, insyAllah, impian yang biasa2 aje akan korang capai. 

Aku nak share pasal sorang sahabat dunia akhirat aku (insyaAllah) seorang yang cantik, baik & motivated!

Kalau masa sekolah rendah dulu, aku ingat lagi ada orang panggil dia "badak x bayar tol" (weh bada, jgn marah....hahahahaha ;p ) sebab nama die unik sket BADARIYATUL MUNIRAH. Bada ni biase2 je. Macam kita jugak. Maknya cikgu, ayah kerje biase2 je. Kawen awal macam macam aku, ada anak 2 sama jugak macam aku. Kawen pun dengan orang biasa2. Bukan anak org kaya, bukan anak dato', bukan anak raja, dan bukan dari keturunan kaya2. Sama2 bina impian dengan suaminya, Mie Mula2 masa Bada & Mie baru kawen diorang x kerje pun, cuma niaga kecik2 macam orang baru niaga macam tu. Bukak kedai jual topup dan jual hp biasa2 sikit2. Masa tu lebih kurang umur si Bada dalam 21tahun macam tu baru habis diploma dan kawen.

Jadi, masa korang umur 21, ape yg korang buat? Adakah tengah struggle untuk bina masa depan korang? atau menghabiskan masa yang sia2 yang x membina masa depan korang? Minat aku dgn Bada sama je. Kitorg suke BERNIAGA. Selalukan dengar orang cakap, 9/10 dari sumber rezeki itu dengan meniaga kan? Tapi jangan expect asal niaga je, boleh senang terus. Tak......bukan semuanya macam tu. Nak meniaga ni kena ada ilmu. Jatuh bangun tu perkara biasa. 

Bada mula niaga umur 21 macam tu, tapi aku mula lewat sikit. Jadi tak hairanlah bila umur baru dia 25 tahun, bagi orang yang biasa2, keluarga dari keturunan sederhana je, mampu je pakai BMW 328i Sport version beb. Maknanya, kalau korang dari keluarga biasa2, xde latar belakang anak org kaya pun sebenarnya mampu pakai kereta mewah2 asalakn korang rajin berusaha, tak putus asa, sanggup jatuh dan bangun balik. 

Perjalanan aku baru lagi kalau nak dibandingkan dengan Bada. jadi itu sebab aku mampu pakai Stream je. Tak mampu nak pakai BMW lagi T__T . Tapi insyaAllah, kalau aku sama2 berusaha kuat dan bersemangat macam Bada, insyaAllah akan jadi kenyataan. *ameen



Tapi Bada kata, lagi 2 tahun dia target nak tukar dah. Jap...nangis lagi aku macam ni nak kejar Bada T___T. Tengah set target & plan nak sama2 tukar la macam tu.

Bada orang yg selalu positive. Bada selalu support aku dalam apa2 je yang dia rasa bagus. Kitorg selalu tukar2 pendapat, selalu bincang apa jugak idea dalam urusan business masing2. Atas rasa support member2, Bada pun one of distributor HERBALIFE. Tapi lebih kepada product lover. No problem. As long as kita ada kawan2 yang positif, insyaAllah semangat yang positif dlm diri selalu ada. Tapi Bada ada cakap, in case 1 hari nanti kalau plan dia nak bukak gym jadi, so dia mintak aku advice dalam provide nutrition product utk ahli2 gym die. hehehehehe Korang, kalau xnak rasa down, cari kawan2 yang boleh bina confident level korang, selalu interact dgn diorang, utk korang selalu rasa motivated. Aku selalu whatsapp Bada untuk sharing ape je urusan berkaitan business kitorg. 

Bada & Mie sekarang owned 2 kedai telefon (Sempurna Studio) 1 dalam Tesco Rawang 1 lagi aku lupa kat mana.hahahahaha Dan untuk bagi fokus lebih pada anak2 die, so die bukak kedai baju. Senang nak monitor pembesaran anak2 katanya. Lebih relax. So siapa2 yang rasa nak beli baju, kalau x sempat pergi kat outlet die, boleh tgk dekat Varia Fashion Studio atau kalau korang boleh directly datang outlet die, nak tgk lagi byk baju so contact je die melalui FB sbb pages tu Bada manage sendiri.

HERBALIFE banyak ajar aku & Kandar untuk berIMPIAN BESAR. Tak salah berimpian besar tp impian biarlah yang realistik. Banyak jugak  good attitude yang kitorg dapat melalui HERBALIFE. So untuk yang bukan Herbalifer, xsemestinya korang nak bina kekuatan dalam diri dan nak berjaya mesti atau kena melalui Herbalife. Tapi jika korang tak jumpa cara lain, so aku suggestkan salah 1 cara untuk korang boleh capai impian korang dalam masa singkat, boleh sertai Herbalife.

Walau apa pun, yang penting kena ingat, setiap apa yang kita rancang, sebaik2 perancangan adalah milik Allah


Wallahua'lam


NAK KAMI BANTU DALAM PENGURUSAN KEWANGAN ANDA ?

izzati.sis@gmail.com



Double i
Izzati Iskandar




2 comments:

Anonymous said...

Semoga berjaya mengejar impian dunia dan akhirat. Amin..

IZZATI ISKANDAR said...

ameen.
InsyaAllah semoga Allah datangkankan kejayaan diiringi kebahagian di dunia dan akhirat.

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers