Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Jadikan Tujuan Kita Adalah MEMBERI

Bismillah,

Share! Share! Share!
Peringatan untuk diri sendiri juga (selfremind)

Reset minda usahawan oleh Prof. Dr Muhaya

"Jadikan tujuan kita berniaga adalah untuk MEMBERI"


Apa maksudnya?

Ini bermaksud jika betul2 nak berjaya dalam sesuatu bidang/cabang perniagaan, jadikan tujuan kita itu adalah untuk memberi. Jika kita seorang peniaga/berniaga maka selalu niatkan rezeki yg di perolehi itu adalah untuk memberi. Jangan selalu fikir apa yg kita akan DAPAT / PEROLEHI dari perniagaan itu. Jangan selalu fikir berapa keuntungan yg kita dapat, tapi selalu fikir dan niatkan hasil keuntungan kita dari berniaga itu untuk MEMBERI.

Selain itu, untuk org2 muslim jgn lupa 1 perkara. Hasil keuntungan/pendapatan dari perniagaaan itu jgn sesekali KEDEKUT untuk berZAKAT. Kadang tu, apabila terjadi sesuatu yg buruk pada perniagaan/ business seseorg, maka cuba kaji balik, kenapa selalu down & selalu rugi. Tanya pada diri sendiri, BERAPA BANYAK DARI HASIL ITU KITA ZAKATKAN? BERAPA BANYAK KITA GUNAKAN DUIT NIAGA ITU UTK SEDEKAH? Waallua'lam.




Semoga kita antara peniaga2 muslim yg xlupa tujuan perniagaan kita dan moga Allah terus beri rahmat dan barakah dalam setiap perjalanan perniagaan aku dan korang semua sehingga berjaya. Ameen, ameen, ameen.




I am nothing but ALLAH is everything



Double i
Izzati Iskandar



No comments:

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers