Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Orang Yang M.U.F.L.I.S

Salam Jumaat semua....secebis coretan untuk dikongsi bersama!!!



Nabi Mohammad saw pernah bertanya pada sahabat siapa kah orang yang muflis? Sahabat menjawab, "mereka yang miskin". Nabi bersabda " Tidak! mereka yang muflis ialah mereka yang mempunyai anak tetapi apabila mereka mati anak mereka tidak mendoakan mereka dan mereka tidak mendapat apa apa kebaikan dari anak mereka". 

Oleh yang demikian, kepada semua korang2 semua, yang telahpun jadi ibubapa atau yg bakal bergelar ibubapa, ingat lah, sentiasa berbuat baik dan bersangka baik pada anak2 korang selagi korang hidup. Didiklah anak2 dengan kasih syg, hiasilah peribadi mereka dengan keimanan & pakaikan mereka dengan pakaian akidah yang terpuji. Anak itulah harta dunia & akhirat untuk bekalan diri kita. 

Ada diluar sana yang mana, anak2 masih lagi tidak menghargai ibubapa sendiri, maka, ibubapa itu sendiri juga hendalah melihat & mengkaji serta merenung kembali kedalam diri sendiri apa punca anak itu jadi sedemikian rupa. Jangan asyik menyalahkan anak sahaja.





Semoga, Mr.Debot a.k.a. Thaqif menjadi anak yang soleh serta sentiasa terlindung dibawah lembayung Illahi & mendapat rahmat dariNya. Doa serta harapan abah & umi semoga Thaqif menjadi pembimbing kepada adik2 yang lain menjadi insan yang berguna, bertaqwa dan sentiasa mendoakan kesejahteraan kami berdua dan sedekahkan sebanyak yang mungkin alunan Al-Quran buat bekalan kami berdua, apabila kami telah meninggalkan dunia yang fana ini. Amin, amin, amin.



Yang sentiasa mengharapkan kebaikan,
Izzati Iskandar

5 comments:

Admin said...

thaqif yang comel!
dah besar pundia, hehe :)

IZZATI ISKANDAR said...

ayu:: yela thaqif dah besar and thanks untie ayu for that 'comel' hehehehe...semoga semakin besar semakin menyenangkan kami..hehehe

Unknown said...

Sejuk perut ibu mengandung melihat anak buat kebaikan...Semoga Thaqif menjadi anak yang soleh..Aminn.. :-)

Unknown said...

Sejuk perut ibu mengandung melihat anak membuat kebaikan...Semoga Thaqif menjadi anak yang soleh..Aminn.. :-)

IZZATI ISKANDAR said...

k.sue!!!!!! rindu etol kat k.sue..and tq..aminnnn semoga doa k.sue tu dimakbulkan. dan auni serta adiknya juga jadi anak yg solehah...bile auni nak dapat adik lagi???hehehe

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers