Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Aliran Pendapatan BERGANDA

Salam jumaat yang penuh barakah semua!

Cuma nak share sedikit info. Bila sebut je bab P.E.N.D.A.P.A.T.A.N je mesti macam2 reaksi. Ada yang tersenyum, tersengih dan ada gak yang mencebik...hehehe...tapi bila sebut je PENDAPATAN BERGANDA, mesti semua macam ternganga je mulut....termasuk la aku jugak.




Apa RAHSIA si KAYA? Macam si KAYA menggandakan pendapatan mereka? 

Apakah sebenarnya rahsia si kaya & apah strategi mereka yang dah memang kaya menambahkan lagi pendapatan mereka? 

Jawapannya adalah aliran pendapatan yang berganda. Bermaksud, tidak bergantung kepada hanya satu punca pendapatan saja. Sekiranya kita hanya ada satu je punca pendapatan, seperti makan gaji, apa akan terjadi sekiranya pendapatan tersebut terhenti?

Contohnya, jika kakitangan kerajaan hanya bergantung kepada gaji bulanan yg diperolehi semata2, dan terdapat kebarangkalian sebab-sebab yg tak dapat di elakkan yg menyebabkan kita terpaksa berhenti kerja, apakah yang akan terjadi pada aliran pendapatan kita? Bayangkan sekiranya ini terjadi kerana kita sendiri tidak tahu apa akan terjadi kepada aliran pendapatan kita untuk 6 bulan kemudian...sudahkah korang bersiap sedia dengan simpanan yg cukup untuk jangkamasa 6 bulan kemudian kiranya terjadi sesuatu? Tepuk dada, tanya la diri sendiri.

Aliran pendapatan berganda sering diamalkan oleh ramai golongan kaya. Mereka tidak hanya bergantung kepada satu punca sahaja. Bagi seorang usahawan, separuh dari keuntungan perniagaan mereka itu akan dilaburkan pada satu perlaburan yang lebih lumayan untuk menambah aliran pendapatan yang sedia ada.

Labur lebih dari satu tempat

Apabila melabur, bukan melabur pada satu akaun perlaburan sahaja. Ramai yang melaburkan keuntungan mereka dengan membeli hartanah kemudian menyewakan hartanah tersebut untuk memperoleh lebih keuntungan. Sebagai tambahan juga, bidang hartanah boleh juga menjadi punca pendapatan berganda. 

Terdapat 2 jenis perlaburan iaitu perlaburan jangka masa pendek & perlaburan jangka masa yang panjang. Bidang hartanah adalah contoh jangka masa yang panjang dan semestinya selamat tapi perlu diingatkan juga, untuk menampung perbelanjaan harian yang semakin meningkat, perlaburang jangka pendek juga diperlukan bg menampung sama aliran pendapatan yang sedia ada.

Oleh itu, fikir-fikirkan & renung-renungkan bagaimana kita (korang dan termasuk aku jugak) boleh menggandakan pendapatan yg sedia ada kini.


Semoga terus 'Success'
Double I # izzatiiskandar

No comments:

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers