Name:
Phone no
Email Address:
Where Do You Live?
How Can We help You? Lose Weight
Gain weight
Improve Skin
Improve Health
Increase Energy
Nutrition For Pregnancy & Lactation
Earn Extra Income

This HTML form was created by Freedback.

ADS

Gemuk Dahulu, Sihat Sekarang!!



Salam sihat & ceria semua,

Nak share dgn semua 1 cerita!!!

Ada orang panggil ia testimoni. Ape pun yang orang panggil ia adalah cerita BENAR! bukan rekaan dan bukan image effect okeh. 

My Mr.Buddy start gain weight lepas kawen. Mungkin kerana terlalu riang gembira & happy gile kawen, so makan adalah hobby dia kot. Yang pasti figure badan die agak besar. 




Semua gambar diatas adalah SYED MUHAMAD ISKANDAR pada tahun 2010-2011 yang mana berat nya sekitar 85-87kg. Ye, 85-87kg !!

Kenapa nak kurus??

Ini soalan yang selalu orang akan tanya Mr.Buddy !! x tahu lah kalau orang lain. Tapi inilah antara sebab dan jawapan dia pada orang yang bertanya ::

1- Mr.Buddy seorang yg sangat cintakan badminton. Tiap2 malam bercinta dengan badminton di dewan sebelah rumah. jadi bila nak jumping ke nak smash ke nak lompat ke *ntah ape lagi bahasa badminton pun aku xtau la yg pasti kene lompat2 tak berapa nak cun sebab berat. So nak badan jadi ringan sikit senang nak jumping katanya.

2- Nak sihat! Nak sihat! Nak sihat

Resultnya / hasilnya ::

1- Badan memang jadi ringan. Mr.Buddy turun lebih 13kg dalam masa hanya 6 minggu tanpa skip makan nasi. Nasi x tinggal ok. boleh makan dengan biasa. Cuma sarapan pagi tu, di ganti dgn sarapan sihat. 

2- Secara tak langsung lutut Mr.Buddy yang dulu x boleh nak duduk antara 2 sujud dengan sempurna dah boleh jadi lebih baik. Dah boleh tunaikan tanggungjawab yang paling utama kepada Pencipta dengan lebih baik. Alhamdulillah. Itu bonus!!

3- Stress, sakit kepala & seangkatan dengan nya dah beransur hilang.

4 Energetic & tak letih bila kat pejabat

Sebenarnya, yang paling penting untuk tubuh badan kita adalah SIHAT! Kesihatan yang paling penting. Ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara ada sebut SIHAT sebelum sakit. Jika kita sihat itu dah cukup bagus, dan andainya kita gemuk  maka TURUN BERAT badan itu adalah BONUS kepada SIHAT!! *belit2 x ayat aku..hehehe

Apa yang paling penting, kita manfaatkan kehidupan seharian kita dengan jadikan kehidupan ini satu laluan yang seronok untuk kita tempuhi hari2. Baru kita akan jadi seorang yang gembira.




Wahhhh ini adalah Mr.Buddy yang berwajah baru!! Malaysia di hatiku katanya.

#Oh..sila jangan ingat SYED MUHAMAD ISKANDAR dah tak riang gembira & happy ye sekarang!!!  OOOO mentang2 dia dah x gemuk...statement itu dah x boleh nak apply utk Mr.Buddy "gemuk kerana senang hati" oh tidak..tidak boleh apply dah pada Mr.Buddy. Sebab sekarang lagi bertambah2 CERIA, GEMBIRA & SIHAT


Nak cerita panjang lebar secara terperinci, nanti jumpa dalam next entry!!

Jangan tunggu lama2, sila SMS/PM laju2 terus kat kami ::
Izzati - 017-920 3587
Mr.Buddy - 012-959 2119


Love,
Izzati Iskandar

No comments:

IZZATI dan ISKANDAR

Daisypath Anniversary tickers